Według nieoficjalnych informacji FIA jest gotowa do wydłużenia strefy wyprzedzania, w której kierowcy podczas GP Malezji będą mogli aktywować tylne skrzydła.
Tuż przed rozpoczęciem GP Australii FIA zdecydowała się przedłużyć strefę wyprzedzania na torze Albert Park, mimo to prawdopodobnie ze względu na krótką prostą startową system ten nie wpłynął znacząco na wyścig.Ciało zarządzające sportem, uzbrojone w wiedzę z Melbourne zastanawia się teraz nad wydłużeniem strefy wyprzedzania w Malezji. Nie wiadomo jeszcze dokładnie jaka będzie długość strefy, ale prawdopodobne może być ustanowienie odcinka 700 metrów zlokalizowanego na prostej startowej.
Delegat techniczny FIA, Charlie Whiting przyznał także, że w późniejszej fazie mistrzostw można także rozważyć zastosowanie więcej stref wyprzedzania, jednak zanim tak się stanie trzeba by było pomyśleć o lepszym zorganizowaniu systemu, który jest już i tak wystarczająco skomplikowany w przypadku jednej strefy wyprzedzania. Pomocny w tej kwestii mógłby się także okazać wykorzystywany już przez Formułę 1 system GPS.
29.03.2011 11:03
0
Uważam że stosowanie DRS powinno odbywać się na całym torze, oczywiście jeżeli jest 1sek.różnica pomiędzy kierowcami. Przyznam jeszcze że dla mnie ten pomysł jest chory,zamiast DRS można było poprostu zabronić używania KERS poprzedzającemu bolidowi.
29.03.2011 11:06
0
powinni używać DRS na dystansie całego wyścigu kto ile chce tak jak jest w kwalifikacjach
29.03.2011 11:13
0
1@po co coś wprowadzać i potem w części zakazywać . wszyscy wiedzą co zrobić żeby było jak dawniej. wystarczy zmienić aero i po bólu . te wszystkie nowinki doprowadzą do zagłady tego świata. owszem można coś zmieniać ale nie aż tak drastycznie. takie zamrożenie prac nad silnikami to przecież idiotyzm z najwyższej półki.
29.03.2011 13:08
0
A mnie się podoba tak, jak jest, że system nie jest aż tak skuteczny, ale widać, że trochę pomaga i dzięki temu kierowca jeśli nawet nie wyprzedzi na prostej, znacznie zbliży się do poprzedzającego go rywala.
29.03.2011 13:55
0
W Malezji zamiast na prostej startowej strefa wyprzedzania powinna byc na tej wczesniejszej. Jest dluzsza i konczy sie ostrzejszym zakretem ;]
29.03.2011 13:58
0
Chociaz w sumie obydwie proste sa niemal identyczne. Wszystko jedno - ciekawi mnie jaka bedzie skutecznosc tego systemu przy wiekszych predkosciach max.
29.03.2011 14:12
0
To jest chore! Kers i DRS w całym wyścigu do woli. Po to to jest. Kers wymyślili, a zabronili rozwoju silników! To jakaś groteska.
29.03.2011 14:22
0
W Malezji moim zdaniem powinni zrobić strefę wyprzedzania na obu prostych.
29.03.2011 15:06
0
@rusek f1 to byłoby ciekawe rozwiązanie - z korzyścią dla widowiska.
29.03.2011 18:21
0
8@ Mam takie samo zdanie.
29.03.2011 18:53
0
W Malezji, jeśli już, to na tej jednak ostatniej prostej, nie start-meta. A dlaczego? Bo na starcie KERS jest znowu dostępny, i jeśli kierowca wyprzedzany ma problemy - używa KERS. Jeśli źle rozgospodarował KERS wcześniej, na prostej przed ostatnim zakrętem tego problemu by nie było. W Chinach moim zdaniem nawet nie ma co się zastanawiać, gdzie ma być strefa wyprzedzania. I na pewno nie na prostej startowej ;)
29.03.2011 21:12
0
Tylko,ze bolid wyprzedzajacy tez po przekroczeniu linii Start/Meta bedzie mial mozliwosc uzycia pelnej energii KERS. Plus oczywiscie DRS. Takze dupa blada. Nie kombinuj...
29.03.2011 22:21
0
Niech przedłużą, ale do 5500m
31.03.2011 14:29
0
momim zdaniem to już za dużo tego kierowcy mają się ścigać w bolidach a nie w jeżdżących komputerach niedługo to bolidy będą same jeździły sterowanie przez kierowców w garażu
01.04.2011 17:21
0
po pierwsz pwinien byc zakazany kontakt boksu z kierowca start i licz na siebie a teraz kierowca ma tyle wskazówk że to prowadzi do zagłady f1 teraz kierowca f1 to taki komputerowy gracz a nie kierowca wyścigowy kiedyś była to elita a teraz troche kasy symulatora i na tor
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się